Рівні розуміння мовлення:
Нульовий рівень:
Дитина не розуміє або не рeагує на мовлення в принципі. У такої дитини часто немає сформованої навички самообслуговування ;
Ситуативний рівень:
Дитина розуміє тільки прості звичайні інструкції в звичайній ситуації, (підкріплені жестом або зоровою підказкою «йди їсти, пора спати». Дитина розуміє деякі слова, часто побуті, знає назву основних іграшок, але не може показати ту ж іграшку в магазині, чи в кабінеті логопеда
Номінативний рівень:
Дитина знає назву багатьох іменників (іграшок, предметів побуту, тварин), але не завжди розуміє основні дієслова-дії.
Предукативний рівень:
Дитина знає основні частини мови, розуміє питання непрямих відмінків, розуміє значення деяких прийменників. На цьому рівні дитина вже здатна розуміти загальний зміст навіть складного висловлювання, але може не розуміти окремі форми слів.
Розчленований-дитина розуміє мову в повному.
ТЕСТ НА РОЗУМІННЯ МОВЛЕННЯ
Будь ласка, не давайте дитині підказок у вигляді жестів, поглядів і т.д. Сенс тестування визначити розуміння мовлення!
Тобто, дитина повинна розуміти саме ваше мовлення, а не погляди, жести, ситуативні підказки.
ЧИ ВІДЗИВАЄТЬСЯ ДИТИНА НА ІМ'Я?
Завжди-
Ні -
Іноді-
Може показати на ваше прохання ніс, рот, вухо, плече, живіт на собі, на мамі, на ляльці?
Так -
Ні -
Частково-
Розкладіть перед дитиною предмети побуту: ложку, вилку, гребінець, зубну щітку, мило. Попросіть показати те, чим:
Чистиш зуби
то чим їж суп
то чим миєш руки
Попросіть виконати інструкцію:
закрий двері
принеси маленький м'яч зі спальні
поклади книгу на стілець (чи крісло, хто як каже)
Попросіть показати на ілюстраціях:
де дівчинка їсть
де хлопчик малює
де хлопчик біжить
Розкладіть перед дитиною предмети:
Ложку, серветку, склянку, яблуко, тарілку
Попросіть:
Поклади ложку у склянку
Постав склянку між тарілкою та яблуком
Сховай яблуко під серветку
Якщо дитина виконала ВСІ завдання, це прекрасно і у неї гарне розуміння МОВЛЕННЯ!
Комментариев нет:
Отправить комментарий