Заняття від 04.05.2022
Тема. Диференціація звуків [р] і [р']
1. Порівняння правильної артикуляції звуків [р], [р'] на схемах артикуляції. Звернути увагу дітей на те, що при артикуляції звука [р'] язик напружується сильніше, середина язика підноситься вище до піднебіння, а кінчик опускається до різців.
Звук [р] – твердий, а [р'] – мякий. Диференціація на слух [р], [р'] ("Впіймай звук" - [р], [р']):
А) серед звуків: Р, Л, С, Р', ЛЬ, М, Ф, И, Р',С, Р, Ж, Ш, Р', Ф;
Б) серед складів: РИ, РО, РУ, РЬО, РІ, РИ, РЕ, РА, РЮ, РУ, РИ, РЕ;
В) серед слів: РУКА, РИБА, РІПКА, СОРОЧКА, РЮШ, РОМАШКА, РІЗДВО, ВІРЬОВКА, РУЧКА, РЮМКА, РЕП'ЯХ.
2. Скласти з розрізної азбуки і прочитати склади:
РА – РЯ | РИ - РІ |
РО – РЮ | РА - РЕ |
РУ - РЮ |
|
3.Логопед вимовляє слова: РАДИЙ і РЯД. Діти відзначають, що в слові РАДИЙ звук [р] – твердий, а в слові РЯД – звук [р'] – м’який. Аналогічно аналізують слова:
РИВ – РІВ | РОТ – ТРЬОХ |
ГОРЕ – ГОРЯЧИЙ | РУКА – РЮКЗАК |
БУРА – БУРЯ | ГРИМ – ГРІМ |
РИС – РІС | РЯДОК – РАНО |
Діти складають і вимовляють речення з цими словами.
4.Від поданих дієслів утворити дієслова І особи теперішнього часу. Наприклад:
МАРИТИ – МАРЮ
ГОРИШ –
ВАРИШ –
БОРЕШСЯ –
5.Утворити множину від слів:
ДРУКАР - | КОСАР - |
СІЧКАР - | МОРЕ - |
КОБЗАР - | ГИРЯ - |
ЗВІР - | ЗОРЯ - |
ПУХИР - | БУРЯ - |
ШАХТАР - | БУКВАР - |
6.Дібрати і поставити відповідні прийменники (НА, У, ПІД. ДО, ЗА, ПЕРЕД, ВІД, В, З) до поданих слів:
КРИНИЦЕЮ, КРИЖИНІ, ДЕРЕВІ, ДИРЕКТОРА, РІЧКИ, КРИНИЦІ, КОРИДОРА, МОРІ, ВИРІЙ, СЕСТРИ, РЯДУ,РОБОТОЮ.
Комментариев нет:
Отправить комментарий