Тема. Формування вимови звука [дж]. Позначення його на письмі буквами ДЖ.
АРТИКУЛЯЦІЙНА ГІМНАСТИКА:
- "Посмішка"-"Дудочка"
- "Маляр"
- "Гойдалка"
- "Конячка"
-"Грибок"
-"Гармошка"
-
а) Звук [дж] утворюється в процесі
вимови звука [д] у верхній артикуляції й
переходом до вимови звука [ж], спочатку
сповільнено, з поступовим прискоренням
темпу вимови та утворення злиття [д-д-дж
-дж].
б) Розтягти губи в посмішку, зблизити, але не змикати зуби, показати відмінності
верхньої й нижньої артикуляції звуків [ш], [ж] та [ч], [дж].
в) Вимовити склад [ад], а потім відразу, без паузи, додати звук [ж]: [адж], [адж], [адж];
спочатку таке сполучення звуків можна вимовляти повільно, а потім прискорювати,
доки звуки [д] і [ж] не зіллються й буде чутно звук [дж].
2. Гра на постановку звука [дж].
а)Дзижчить бджола: дж-ж-ж... дж-ж-ж...дж-ж-ж...
б)Дзижчить джміль: дж-ж-ж...дж-ж-ж...дж-ж-ж...
Виконання: уявіть себе джмелем, а дитина нехай буде бджілкою. Покружляйте над
уявними квітами.
ДЖА-ДЖА-ДЖА
ДЖУ-ДЖУ-ДЖУ
ДЖО-ДЖО-ДЖО
ДЖЕ-ДЖЕ-ДЖЕ
ДЖИ-ДЖИ-ДЖИ
4. Гра "Впіймай звук"
Дорослий називає слова, а діти; почувши звук [дж], плескають у долоні: жук, джміль, жало, джип, джинси, шишка, Женя, піджак.
Комментариев нет:
Отправить комментарий