Формування вимови звука [дж]. Позначення його на письмі буквами ДЖ (ФФНМ_1 клас)

Тема. Формування вимови звука [дж]. Позначення його на письмі буквами ДЖ.

АРТИКУЛЯЦІЙНА ГІМНАСТИКА:
 - "Посмішка"-"Дудочка"
- "Маляр"
- "Гойдалка"
- "Конячка"
-"Грибок"
-"Гармошка"
1. Постановка звука ДЖ за наслідуванням:
а) Звук [дж] утворюється в процесі
вимови звука [д] у верхній артикуляції й
переходом до вимови звука [ж], спочатку
сповільнено, з поступовим прискоренням
темпу вимови та утворення злиття [д-д-дж
-дж]. 

б) Розтягти губи в посмішку, зблизити, але  не змикати зуби, показати відмінності
 верхньої й  нижньої артикуляції звуків  [ш],  [ж] та [ч], [дж].

в) Вимовити склад [ад], а потім відразу, без паузи, додати звук [ж]: [адж], [адж], [адж];
 спочатку таке сполучення звуків можна вимовляти повільно, а потім прискорювати, 
 доки звуки [д] і [ж] не  зіллються й буде чутно звук [дж].

2. Гра на постановку звука [дж].
а)Дзижчить бджола: дж-ж-ж... дж-ж-ж...дж-ж-ж...
б)Дзижчить джміль: дж-ж-ж...дж-ж-ж...дж-ж-ж...

Виконання: уявіть себе джмелем, а дитина нехай буде бджілкою. Покружляйте над
 уявними  квітами.
3. Вимовляємо звук ДЖ в складах:
ДЖА-ДЖА-ДЖА
ДЖУ-ДЖУ-ДЖУ
ДЖО-ДЖО-ДЖО
ДЖЕ-ДЖЕ-ДЖЕ
ДЖИ-ДЖИ-ДЖИ


4. Гра "Впіймай звук" 
Дорослий називає слова, а діти; почувши звук [дж], плескають у долоні: жук, джміль, жало, джип, джинси, шишка, Женя, піджак.



Комментариев нет:

Отправить комментарий

РІВНІ РОЗУМІННЯ МОВЛЕННЯ

  Рівні розуміння мовлення: Нульовий рівень: Дитина не розуміє або не рeагує на мовлення в принципі. У такої дитини часто немає сформованої ...