Автоматизація звука Л в положенні між приголосними (1 клас_ФФНМ)

 Тема. Автоматизація звука Л в положенні між приголосними 

Артикуляційні вправи (формування артикуляції сонорних звуків)

 Підготовчі вправи для розвитку артикуляційного апарату.

1.      Покласти широкий язик на верхню губу. Якщо дитина не може так зробити, їй пропонують вимовляти висунутим між губами язиком групи звуків БЯ-Б'Я, МЯ-М'Я.

2.      Підняти язик до верхніх зубів і опустити до нижніх зубів.

3.      Загинати кінчик язика до верхньої, а потім до нижньої губи.

4.      Енергійно задувати на широкий язик

5.      Здути з долоні пелюстки квітів, листя, клаптики паперу, ватку. Дитина утримує широкий язик за верхніми зубами, спрямовує струмінь повітря на кінчик язика. Чим сильніший буде струмінь повітря, тим швидше і дальше розлетяться, пелюстки, клаптики паперу, листя, вата.

6.      Відкрити рота, поцмокати широким пласким кінчиком язика спочатку повільно, а потім швидко.

1. Повторення правильної артикуляції звука [л]. Вимова складів:

СЛА

КЛА

ФЛА

ВЛА

ПЛА

СЛО

КЛО

ФЛО

ВЛО

ПЛО

СЛУ

КЛУ

ФЛУ

ВЛУ

ПЛУ

СЛИ

КЛИ

ФЛИ

ВЛИ

ПЛИ

СЛЕ

КЛЕ

ФЛЕ

ВЛЕ

ПЛЕ

1.                


    3Закріплення вимови звука [л] у реченнях. Знайди на малюнку необхідні слова та склади з ними речення СОКІЛ, ПЕНАЛ, ВІШАЛКА, ФУТБОЛ, ДЯТЕЛ, СТІЛ, БІЛКА. Дорослий називає частину речення, а діти доповнюють його, а потім повторюють усе речення.


Олексій купив… (СТІЛ)

На гілці сидів … (ДЯТЕЛ)

Луша поклала на стіл… (ПЕНАЛ)

Хлопці люблять … (ФУТБОЛ)

Діти побачили (БІЛКУ)

Високо злетів… (СОКІЛ)

Оленка повісила шапку на… (ВІШАЛКУ)

3.                      4. Вивчити скоромовки

Схопив Клим клин, почав Клим клином клин вибивати.

Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.

Стоїть Оленка біля клена.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

РІВНІ РОЗУМІННЯ МОВЛЕННЯ

  Рівні розуміння мовлення: Нульовий рівень: Дитина не розуміє або не рeагує на мовлення в принципі. У такої дитини часто немає сформованої ...