Автоматизація звука Л в прямих складах (1-2 клас_ФФНМ)

 Тема. Автоматизація звука Л в прямих складах.

Артикуляційні вправи (формування артикуляції сонорних звуків)

 Підготовчі вправи для розвитку артикуляційного апарату.

1.      Покласти широкий язик на верхню губу. Якщо дитина не може так зробити, їй пропонують вимовляти висунутим між губами язиком групи звуків БЯ-Б'Я, МЯ-М'Я.

2.      Підняти язик до верхніх зубів і опустити до нижніх зубів.

3.      Загинати кінчик язика до верхньої, а потім до нижньої губи.

4.      Енергійно задувати на широкий язик

5.      Здути з долоні пелюстки квітів, листя, клаптики паперу, ватку. Дитина утримує широкий язик за верхніми зубами, спрямовує струмінь повітря на кінчик язика. Чим сильніший буде струмінь повітря, тим швидше і дальше розлетяться, пелюстки, клаптики паперу, листя, вата.

6.      Відкрити рота, поцмокати широким пласким кінчиком язика спочатку повільно, а потім швидко.

    1. Повторення артикуляції звука Л.

    2. "Впіймай звук"

1.    Дорослий вимовляє ряд звуків, а діти, почувши звук [л], плескають в долоні

Ряд звуків: С, Ш, Л, М, И, Ж, Л, И, Д, З, М, Л, Т, Л.

2.      Визначення наявності звука [л] у складах. Почувши склад зі звуком [л], діти плескають в долоні.

Склади: ША, НА, МА, ЛА, ШУ, НУ, ЩА, КА, ЛУ, МА, СА, ЛО.

3.      Визначення наявності звука [л] на початку слова. Називаються слова із звуком [л] на початку слова і без [л]. 

Слова: ЛОМ, ЛОПАТА, СОМ, ЛУНА, СІНО, ЛОЖКА, ОГІРОК, ЛОСЬ, ВІКНО, КІНЬ, МІСТ, БУСИ, ЛИЖІ, ШИШКИ, ЛУСКА.

3. Прочитай чистомовку.

4. Виконай вправу. Прочитай текст-опис. Дай відповіді на запитання.


 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

РІВНІ РОЗУМІННЯ МОВЛЕННЯ

  Рівні розуміння мовлення: Нульовий рівень: Дитина не розуміє або не рeагує на мовлення в принципі. У такої дитини часто немає сформованої ...