Диференціація звуків Р, Р'- Л, Л' у словах, складах і реченнях (ФФНМ_1 клас)


Тема. Диференціація звуків [р], [р'], [л], [л'] у словах, складах, реченнях.

1.      Читання складів (хором та індивідуально):

РА – ЛА 

РЯ – ЛЯ

РО – ЛО

РЬО – ЛЬО

РУ – ЛУ

РЮ – ЛЮ

РИ –ЛИ

РІ – ЛІ

РЕ – ЛЕ

РЄ –ЛЄ

2.           Повторення за логопедом ряду складів з рухами рук на [р] – догори, на [л] – униз.

ЛА-ЛА-РА

ЛА-РА-ЛА

ЛО-ЛО-РО

ЛО-РО-ЛО

ЛУ-ЛУ-РУ

ЛУ-РУ-ЛУ

ЛИ-ЛИ-РИ

ЛИ-РИ-ЛИ

РА-ЛА-РЕ

РУ-ЛУ-РУ

РО-ЛО-РО

РИ-ЛИ-РИ

ПРА-ПЛА-ПРА

ПРА-ПРА-ПЛА

3.      Логопед дає кожному з дітей конверт з малюнками. Діти відбирають малюнки, у назвах яких є звук [л] і звук [р]. Кожний називає свої малюнки і говорить, де стоїть даний звук в слові. З малюнками, які дітям сподобалися, скласти речення, щоб у них було більше слів із звуками [р], [л], [р'], [л'].

4.      Скласти усно речення із слів:

Маленька, гриби, дівчинка, збирає

Ділянку, фермери, свою, доглядають, дбайливо.

Дахом, ластівка, собі, під, гніздечко, зробила.

Гріє, веселе, землю, сонце, травневе.

Ліси, люди, від, охороняють, пожеж.

Дзвенить, над, пісня, полем, жайворонка

Рибалки, на рибу, ловлять, річці.

5.      Гра «Хто що робить?»

Картини малює…

Вугілля видобуває…

Чоботи шиє…

Хліб вирощує…

Книжки друкує…

Рибу ловить..

Одяг шиє….

За садом доглядає…

(ДРУКАР, РИБАЛКА,САДІВНИК, ХУДОЖНИК, ШАХТАР, ХЛІБОРОБ, КРАВЕЦЬ, ШВЕЦЬ)

6.      Повторити речення, змінюючи перше слово в реченні так, щоб вийшов  наказ.

Мию тарілку – Мий тарілку!

Наповнюю тарілку – Наповнюй тарілку!

Прикріплюю дзеркало – Прикріплюй дзеркало!

Майструю пропелер – Майструй пропелер!

Годую кроленят – Годуй кроленят!

Малюю балерину – Малюй балерину!

Приймаю ліки – Приймай ліки!

Граю на роялі – Грай на роялі


Комментариев нет:

Отправить комментарий

РІВНІ РОЗУМІННЯ МОВЛЕННЯ

  Рівні розуміння мовлення: Нульовий рівень: Дитина не розуміє або не рeагує на мовлення в принципі. У такої дитини часто немає сформованої ...