Диференціація Л-В (ФФНМ_1 клас)

Тема. Диференціація Л-В

1. Логопедична зарядка.

Дихальні вправи. 

Вправляти в спрямованому струмені видихуваного повітря під

час виконання вивчених дихальних вправ.

Тренування нижньодіафрагмального дихання

Вправи «Здування легких предметів», «Хто вище?», »Фокус».

Виконання: з вихідних позицій: стоячи, сидячи, у русі.

Артикуляційна гімнастика

Вправа «Зробити широкий язик» 

Вправа «Смачне варення» 

Вправа «Пароплав гуде» 

Виконання: розкрити рот і вимовляти звук [и] (як гуде пароплав).

Вправа «Індик»

Виконання: робити рухи вперед-назад кінчиком язика, спочатку повільно, 

потім прискорювати темп, поки не почуються звуки [бл-бл…].

Вправа «Гойдалка» Мета: виробляти вміння швидко міняти положення 

язика, необхідне при поєднанні звука [л] з голосними звуками [а], [и], [о],[у].

Вправа «Клацання кінчиком язика» Мета: укріплювати м’язи язика і 

виробляти підйом язика вгору.

Вправа «Беззвучне клацання кінчиком язика» Мета: виробляти рух язика 

вгору й допомогти визначити місце його під час вимови звука [л].

2. Порівняння правильної артикуляції звуків [л], [л´] і [в]

3. Визначення на слух звуків [л], [л´] і [в] на фоні звуків, складів, слів:

а)[в], [л], [с], [п], [м], [л´], [в], [к] та ін.;

б) ве, ло, лу, льо, ув, лу, лю, ва, лі та ін.;

в) вік, вата, ліг, канава, ліки, поля, вазелін, земля, люк, полюс, вазон.

4. Диференціація вимови звуків [л], [л´ ] і [в], у складах:

ВА-ЛА-ВУ-ЛУ-ВЕ-ЛЕ-ВИ-ЛИ-ВО-ЛО

ЛО-ВЕ-ЛА-ВИ-ЛУ-ВО-ЛЕ-ВУ-ЛИ-ВУ


5. Диференціація вимови звуків [л], [л´ ] [в] у словах.


5.1."Запам´ятай і повтори". Віз, ліс, ваза, лоза; упав, дятел, котел; звук, 

балет, сова, голка.

5.2. Назви слова на картинці



5.3. "Додай слово".

Логопед читає початок речення, а діти

повинні його закінчити:

Квіти ставимо у... (вазу).

Після дощу на небі з´явилася... (веселка).

З дерев опадало... (листя).

Ґудзики пришивають... (голкою).


6. Вивчити вірші.

* * *

Літом ластівка літає,

Ластів´ят малих навчає:

- Не лінуйтесь, ластів´ята,

Вчіться літечком літати.

Бо як літо відлітує,

Ми за море помандруєм.

* * *

Вовк до школи не ходив,

Вовк уроків не учив,

Не читав і не писав,

І по нотах не співав,

Так, нічого він не знав.


7. "Кому який подарунок?"

Логопед пропонує дітям подарувати своїм друзям Валі та Лілі іграшки-

подарунки 

(предметні малюнки). Лілі - ті, в назві яких є звук [л], а Валі - зі звуком [в].




Комментариев нет:

Отправить комментарий

РІВНІ РОЗУМІННЯ МОВЛЕННЯ

  Рівні розуміння мовлення: Нульовий рівень: Дитина не розуміє або не рeагує на мовлення в принципі. У такої дитини часто немає сформованої ...