Тема. Диференціація Л-В
1. Логопедична зарядка.
Дихальні вправи.
Вправляти в спрямованому струмені видихуваного повітря під
час виконання вивчених дихальних вправ.
Тренування нижньодіафрагмального дихання
Вправи «Здування легких предметів», «Хто вище?», »Фокус».
Виконання: з вихідних позицій: стоячи, сидячи, у русі.
Артикуляційна гімнастика
Вправа «Зробити широкий язик»
Вправа «Смачне варення»
Вправа «Пароплав гуде»
Виконання: розкрити рот і вимовляти звук [и] (як гуде пароплав).
Вправа «Індик»
Виконання: робити рухи вперед-назад кінчиком язика, спочатку повільно,
потім прискорювати темп, поки не почуються звуки [бл-бл…].
Вправа «Гойдалка» Мета: виробляти вміння швидко міняти положення
язика, необхідне при поєднанні звука [л] з голосними звуками [а], [и], [о],[у].
Вправа «Клацання кінчиком язика» Мета: укріплювати м’язи язика і
виробляти підйом язика вгору.
Вправа «Беззвучне клацання кінчиком язика» Мета: виробляти рух язика
вгору й допомогти визначити місце його під час вимови звука [л].
2. Порівняння правильної артикуляції звуків [л], [л´] і [в]
3. Визначення на слух звуків [л], [л´] і [в] на фоні звуків, складів, слів:
а)[в], [л], [с], [п], [м], [л´], [в], [к] та ін.;
б) ве, ло, лу, льо, ув, лу, лю, ва, лі та ін.;
в) вік, вата, ліг, канава, ліки, поля, вазелін, земля, люк, полюс, вазон.
4. Диференціація вимови звуків [л], [л´ ] і [в], у складах:
ВА-ЛА-ВУ-ЛУ-ВЕ-ЛЕ-ВИ-ЛИ-ВО-ЛО
ЛО-ВЕ-ЛА-ВИ-ЛУ-ВО-ЛЕ-ВУ-ЛИ-ВУ
5. Диференціація вимови звуків [л], [л´ ] [в] у словах.
5.1."Запам´ятай і повтори". Віз, ліс, ваза, лоза; упав, дятел, котел; звук,
балет, сова, голка.
5.2. Назви слова на картинці
5.3. "Додай слово".
Логопед читає початок речення, а діти
повинні його закінчити:
Квіти ставимо у... (вазу).
Після дощу на небі з´явилася... (веселка).
З дерев опадало... (листя).
Ґудзики пришивають... (голкою).
6. Вивчити вірші.
* * *
Літом ластівка літає,
Ластів´ят малих навчає:
- Не лінуйтесь, ластів´ята,
Вчіться літечком літати.
Бо як літо відлітує,
Ми за море помандруєм.
* * *
Вовк до школи не ходив,
Вовк уроків не учив,
Не читав і не писав,
І по нотах не співав,
Так, нічого він не знав.
7. "Кому який подарунок?"
Логопед пропонує дітям подарувати своїм друзям Валі та Лілі іграшки-
подарунки
(предметні малюнки). Лілі - ті, в назві яких є звук [л], а Валі - зі звуком [в].
Комментариев нет:
Отправить комментарий