Диференціація С-Ш (продовження). Кількісні числівники (ППЧ_2-3 клас)

 Тема. Диференціація С-Ш (продовження). Кількісні числівники

1. Порівняти артикуляцію звуків С і Ш

  • артикуляція перед дзеркалом і показ на профілях положення язика, губ, зубів.

  • -Ш - приголосний, щілинний, глухий;

  • -С - приголосний, щілинний, глухий.

  • Це - приголосні звуки, глухі, непарні.

  1. Диференціація С-Ш:

а) -Послухати та повторити:

Чистомовки: 

Язик вгору –ша,ша,ша, наша Маша в ліс пішла.

Язик донизу - са, са,са, укусила в ніс оса.

Язик угору - ши,ши,ши, Машу в лісі не знайшли.

Язик донизу – си,си,си, вуса,вуса у оси.


б) Читання таблиці складів.

са-ша, ас-аш аса-аша

со-шо ос-ош осо-ошо

су-шу ус-уш усу-ушу

се-ше ес-еш есе-еше

си-ши ис-иш иси-иши.

в) Робота зі словами –паронімами.

Шум-сум, каша-каса, кашка-каска, наш, ваш, ваш-вас,.

3. Запис слів у дві колонки С і Ш

Супутник, шоколад, товариш, пастух, комиш, осел, сушка, котушка, ромашка, міст, подушка, посуд, мінус, син, шана, шабля,голос, колос, сорока, компас.

4. Вставити пропущені букви:

..осна, пи…еш, ве…на, ру...ник, …люпка,...пак, автобу…, матро..., рома…ка, соня…ник, …арший, ші…ть, па..ту..ок, ли…тоно…а, усмі..ка, …у…ити, ма...ині…т.

5. Змінити й записати словосполучення за зразком. Підкреслити С-Ш.

Я пасу - ти пасеш.

Я несу -ти….

Я сію- ти…..

Я співаю -ти…

Я сплю -ти…

Я скидаю-ти…

Я спиняю -ти…

Я дивлюсь-ти….

Я спалю- ти….

Я складу -ти…

Я ставлю -ти…

6. Попереджувальні зорові диктанти. Підкреслити С-Ш. (за бажанням)

Миска стояла на столі. Мишка побігла у норку. У Сашка нова шапка.

У Сашка гостра сапка. Робітник одяг каску. Маша їла кашку. Сашко застудив горло й почав сипіти. Побачивши дітей, гусак почав шипіти. З двору чувся шум голосів. Безділля у мене викликало сум. Нас покликали до школи. Наш дім стоїть біля шосе.

ЗАПАМ'ЯТАЙ! 

Кількісні числівники відповідають на запитання СКІЛЬКИ?

7. Виконай вправу

Комментариев нет:

Отправить комментарий

РІВНІ РОЗУМІННЯ МОВЛЕННЯ

  Рівні розуміння мовлення: Нульовий рівень: Дитина не розуміє або не рeагує на мовлення в принципі. У такої дитини часто немає сформованої ...