Тема. Диференціація С-Ш (продовження). Кількісні числівники
1. Порівняти артикуляцію звуків С і Ш
артикуляція перед дзеркалом і показ на профілях положення язика, губ, зубів.
-Ш - приголосний, щілинний, глухий;
-С - приголосний, щілинний, глухий.
Це - приголосні звуки, глухі, непарні.
Диференціація С-Ш:
а) -Послухати та повторити:
Чистомовки:
Язик вгору –ша,ша,ша, наша Маша в ліс пішла.
Язик донизу - са, са,са, укусила в ніс оса.
Язик угору - ши,ши,ши, Машу в лісі не знайшли.
Язик донизу – си,си,си, вуса,вуса у оси.
б) Читання таблиці складів.
са-ша, ас-аш аса-аша
со-шо ос-ош осо-ошо
су-шу ус-уш усу-ушу
се-ше ес-еш есе-еше
си-ши ис-иш иси-иши.
в) Робота зі словами –паронімами.
Шум-сум, каша-каса, кашка-каска, наш, ваш, ваш-вас,.
3. Запис слів у дві колонки С і Ш
Супутник, шоколад, товариш, пастух, комиш, осел, сушка, котушка, ромашка, міст, подушка, посуд, мінус, син, шана, шабля,голос, колос, сорока, компас.
4. Вставити пропущені букви:
..осна, пи…еш, ве…на, ру...ник, …люпка,...пак, автобу…, матро..., рома…ка, соня…ник, …арший, ші…ть, па..ту..ок, ли…тоно…а, усмі..ка, …у…ити, ма...ині…т.
5. Змінити й записати словосполучення за зразком. Підкреслити С-Ш.
Я пасу - ти пасеш.
Я несу -ти….
Я сію- ти…..
Я співаю -ти…
Я сплю -ти…
Я скидаю-ти…
Я спиняю -ти…
Я дивлюсь-ти….
Я спалю- ти….
Я складу -ти…
Я ставлю -ти…
6. Попереджувальні зорові диктанти. Підкреслити С-Ш. (за бажанням)
Миска стояла на столі. Мишка побігла у норку. У Сашка нова шапка.
У Сашка гостра сапка. Робітник одяг каску. Маша їла кашку. Сашко застудив горло й почав сипіти. Побачивши дітей, гусак почав шипіти. З двору чувся шум голосів. Безділля у мене викликало сум. Нас покликали до школи. Наш дім стоїть біля шосе.
ЗАПАМ'ЯТАЙ!
Кількісні числівники відповідають на запитання СКІЛЬКИ?
7. Виконай вправу
Комментариев нет:
Отправить комментарий