Диференціація С-Ц (ППЧ_2-3 клас)

 Тема. Диференціація звуків "с" - "ц"

1. Порівняння артикуляції звуків

а) – Складіть слово по першим звукам: (собака, оленьвовкакула).

– Який перший звук у слові - СОВА? (звук с)

Пояснити, що звук "с" можна тягнути довго,

(пісенька «насоса» с-с-с-с )


б ) – Складіть слово по першим звукам: (цукор,автобус,пес)

– Який перший звук у слові - ЦАП? (звук ц).

Пояснити, що звук "ц" не можна тягнути,

вимова звука коротка . ( «як говорить цвіркун» ц-ц-ц)


2.Диференціація звуків у складах: читання складової таблиці

са-ца аца-аса оса-оца уса-уца

со-цо ацо-асо осо-оцо усо-уцо

су-цу ацу-асу осу-оцу усу-уцу

се-це аце-асе осв-оце усе-уцв

си-ци аци-аси оси-оци уси-уци

3. Визначити на слух наявність звуків "с" чи "ц" у словахпоказуючи відповідну букву.

циркуль, цифра, сигнал, син, цинк, цирк,

цуцик, цукор, судно, семеро, цегла, серп,


4.Розвиток зорової уваги та звукового аналізу.

Вставити пропущені букви С або Ц

*ова

*ибуля

*укор

*умка

*ир

*ар

кла*

яй*е

5. Розвиток складового аналізу на рівні слова

Гра «ЗБЕРИ СЛОВО»

Ц О К Р У


И Р К Ц


С Н С О А 


А Н В С Е 

6.Робота по граматичному оформленню речення

Доповнити речення відповідним словом:

Соні купили смачні _________ 

Клоуни виступали у __________ 

Бабуся відчинила ________ 

У мами добре __________ 

( ЦУКЕРКИ, ЦИРК, ВІКОНЦЕ, СЕРЦЕ )


Вправа «Закінчи  слово»

насо… матра…,  пала…,  поя…,  автобу…, абза…

Комментариев нет:

Отправить комментарий

РІВНІ РОЗУМІННЯ МОВЛЕННЯ

  Рівні розуміння мовлення: Нульовий рівень: Дитина не розуміє або не рeагує на мовлення в принципі. У такої дитини часто немає сформованої ...