Диференціація дзвінких та глухих приголосних звуків [х]- [г] (ППЧ_2-3 клас)

 Тема. Диференціація дзвінких та глухих приголосних звуків [х]- [г].

Ми будемо вчити звуки [х] - [г]. Давайте порівняємо вимову звуків [х] - [г]. Коли вимовляємо ці звуки, язик лежить в роті, кінчик язика не торкається нижніх зубів, задня частина спинки язика піднята, зуби відкриті, губи відкриті, при цьому з рота плавно виходить тепле повітря.
А чим же вони відрізняються? Звук [г] вимовляємо з голосом – голосові зв’язки вібрують, а звук [х] вимовляємо без голосу, голосові зв’язки не вібрують. Перевірте, покладіть долоню на гортань і вимовляйте звук [х], а потім - [г]. Що ви відчуваєте?

ЗАПАМЯТАЙ!!!
Звук [г] вимовляємо з голосом, голосові зв’язки вібрують – це дзвінкий приголосний звук. Звук [г] вимовляємо дзвінко в кінці слова і в кінці складу.
Звук [х] вимовляємо без голосу, голосові зв’язки не вібрують – це глухий приголосний звук.

Картинки по запросу вимова звука х

Завдання 1. 
Прочитати склади і слова, чітко вимовляти звуки [г] - [х].
Ха – га                         хаща – газета                            характер – газон
Хо – го                         ховрах – голубка                      хокей – голка
Хма – гра                     хмара – гравець                        хмарить – грає
Хро – гро                     хропіти – грозити                     хробак – гроші                  
Хру – гру                     хрущ – груша                            хрустить - грубий
Іх – іг                            сміх – поріг                               горіх – сніг

Завдання 2. Робота над скоромовками
Вставте пропущені букви, прочитайте скоромовки спочатку повільно, а потім швидко, чітко вимовляйте [х] і [г].

Ніс  .. риць  пирі ..  через порі ..  .   
Став на  .. орі .. – упав на порі ..  .
***
На бере ..   .. виля налетіла – із річки вистрибнуть  .. отіла.
 Та налякалася  .. лоп’ят і відса .. нулася назад.


Завдання 3. Порівняти звуковий склад слів. Назвати однакові і різні звуки в словах: помахав - помагав; 
холод – голод; 
ходити - годити. 

Завдання 4. Читаємо, дотримуючись правил вимови.

Пара птахів пурхала-пурхала. та й випурхнула.
Гарні курчатка у хохлатки.

Завдання 5. Формування фонематичних уявлень
Придумати слова, які починаються із заданого складу. Записати їх.

Ха, хата ….        
Га, гавкати ….    
Хо, холод       …  
Го, гості ….          
Хи, хитрий …      
Ги, гиря ….         
Хі, хід ….            
Гі, гілка …            


                       Задвання 6. Змінити слова за зразком.
Зразок: Горіх – горішок.                     Гриб – грибочок.
Горох – ……                                        Холод – ….                                
Пух –  …..                                             Огірок – …..
Сміх – …..                                            Голуб –  …….
Сніг –  ….                                             Голка –  ….
Поріг –  ….                                           Гірка –  ….
Пиріг –  ….                                           Хустка –  …..


Завдання 7.  Утворити слова із букв.
І, б, г – ?.
Е, я, г, р, б, л –  ?                                     О, у, г, л, б, с – ?
О, е, ь, г, т, л –   ?                                    Е, і, й, г, н – ?
А, а, у, п, п, г –    ?                                  У, и, й, п, х, к –?
Е, е, а, а, ч, р, п, х –  ?                         А, е, ю, к, п, л, х – ?
У, о, и, х, д, ж, н, к –  ?                       А, а, о, г, р, м, т –?

Комментариев нет:

Отправить комментарий

РІВНІ РОЗУМІННЯ МОВЛЕННЯ

  Рівні розуміння мовлення: Нульовий рівень: Дитина не розуміє або не рeагує на мовлення в принципі. У такої дитини часто немає сформованої ...