Диференціація Х-Г (продовження). Визначення меж речення (ППЧ_2-3 клас)

 Тема. Диференціація Х-Г (продовження). Визначення меж речення


1.  Відгадування загадок.

В теплий дощик народився, парасолькою накрився.

Може б з лісу пострибав, якби другу ногу мав. (Гриб)


·Горя не знаю, а гірко плачу. (Хмара)


Виділіть перший звук у словах-відгадках.

 

Порівняйте звуки: [г] -  приголосний, дзвінкий; [х] приголосний,  глухий.

 

2. Порівняння слів-паронімів. Прочитай.

Хата-гарбуз

Хор-горе

Худоба-губа

Хижак-гиря

Хекати-гепати

Хід-гілка

Холод-голод

Ходити-годити

Помахати-помагати





Запишіть слова-пароніми у зошити.

Голод - холод, гол - хол,

Гліб - хліб, годити - ходити.

 

3. Придумування слів на заданий склад.

Га - газета, галка, Галя, гараж, гайка.

Ха - хата, халат, халва, характер, хаща.

Го - голова, город, голос, голуб, гора.

Хо - холод, хор, хобот, ходити, ховати.


4. Вставити пропущені букви г або х у словах на відео: 



 5. Утворення однини від множини.

Береги - берег, 

вороги - ... , 

плуги -... , 

подвиги - ... 

Лопухи - лопух,

 птахи - ... , 

запахи - ... , 

поверхи - ... , 

пастухи - ... , 

кожухи - ..


6.  Диктант (записати під диктовку)


Летів горобець через верхній хлівець.

Ніс туди гороху і нам дав потроху.

 

 7.  Вправа-загадка. Прочитати текст. Порахувати кількість речень у тексті.

 

Це звірятко – боягуз. У нього довгі вуха, швидкі лапи. Шірстка м'якенька і сіренька.

 Хвостик маленький. Очі круглі, наче ґудзики. (Заєць)

- Кого боїться заєць? Складіть речення про лисицю і порахуйте кількість слів у

 реченні.


8 .Аналіз тексту


Хитра лисиця бігла за зайцем він скочив у кущі лисиця довго його шукала вона 


сумна пішла додому


  Читається текст без пауз.

- Сподобався текст?

- Чи зрозуміли ви його?

- Чому не зрозуміли?


Друге читання тексту з неправильними паузами.


Хитра. Лисиця бігла за. Зайцем він скочив. У кущі лисиця. Довго його. Шукала вона


сумна. Пішла додому.


(З'ясовується, що текст незрозумілий, тому що робилися не в тому місці паузи,

 речення розривались).


Після третього правильного читання з'ясовується, що паузи зроблені правильно і

 кожне речення має закінчену думку, що у кінці речень інтонація знижується.

(Учні промовляють речення з правильною інтонацією і паузами).

Повторення ознак речень, написання з великої букви, пунктуаційні знаки.


9. Самостійна робота. Переписати і визначити межі речень.


Сирітка


Діти принесли маленьке сороченятко воно замерзло літати воно не могло діти

годували пташеня  у нього виросли крильця сороченя швидко навчилося

літати воно переселилось з кімнати на балкон 


Комментариев нет:

Отправить комментарий

РІВНІ РОЗУМІННЯ МОВЛЕННЯ

  Рівні розуміння мовлення: Нульовий рівень: Дитина не розуміє або не рeагує на мовлення в принципі. У такої дитини часто немає сформованої ...