Тема. Диференціація Х-Г (продовження). Визначення меж речення
1. Відгадування загадок.
В теплий дощик народився, парасолькою накрився.
Може б з лісу пострибав, якби другу ногу мав. (Гриб)
·Горя не знаю, а гірко плачу. (Хмара)
Виділіть перший звук у словах-відгадках.
Порівняйте звуки: [г] - приголосний, дзвінкий; [х] приголосний, глухий.
2. Порівняння слів-паронімів. Прочитай.
Хата-гарбуз
Хор-горе
Худоба-губа
Хижак-гиря
Хекати-гепати
Хід-гілка
Холод-голод
Ходити-годити
Помахати-помагати
Запишіть слова-пароніми у зошити.
Голод - холод, гол - хол,
Гліб - хліб, годити - ходити.
3. Придумування слів на заданий склад.
Га - газета, галка, Галя, гараж, гайка.
Ха - хата, халат, халва, характер, хаща.
Го - голова, город, голос, голуб, гора.
Хо - холод, хор, хобот, ходити, ховати.
4. Вставити пропущені букви г або х у словах на відео:
5. Утворення однини від множини.
Береги - берег,
вороги - ... ,
плуги -... ,
подвиги - ...
Лопухи - лопух,
птахи - ... ,
запахи - ... ,
поверхи - ... ,
пастухи - ... ,
кожухи - ..
6. Диктант (записати під диктовку)
Летів горобець через верхній хлівець.
Ніс туди гороху і нам дав потроху.
7. Вправа-загадка. Прочитати текст. Порахувати кількість речень у тексті.
Це звірятко – боягуз. У нього довгі вуха, швидкі лапи. Шірстка м'якенька і сіренька.
Хвостик маленький. Очі круглі, наче ґудзики. (Заєць)
- Кого боїться заєць? Складіть речення про лисицю і порахуйте кількість слів у
реченні.
8 .Аналіз тексту
Хитра лисиця бігла за зайцем він скочив у кущі лисиця довго його шукала вона
сумна пішла додому
Читається текст без пауз.
- Сподобався текст?
- Чи зрозуміли ви його?
- Чому не зрозуміли?
Друге читання тексту з неправильними паузами.
Хитра. Лисиця бігла за. Зайцем він скочив. У кущі лисиця. Довго його. Шукала вона
сумна. Пішла додому.
(З'ясовується, що текст незрозумілий, тому що робилися не в тому місці паузи,
речення розривались).
Після третього правильного читання з'ясовується, що паузи зроблені правильно і
кожне речення має закінчену думку, що у кінці речень інтонація знижується.
(Учні промовляють речення з правильною інтонацією і паузами).
Повторення ознак речень, написання з великої букви, пунктуаційні знаки.
9. Самостійна робота. Переписати і визначити межі речень.
Сирітка
Діти принесли маленьке сороченятко воно замерзло літати воно не могло діти
годували пташеня у нього виросли крильця сороченя швидко навчилося
літати воно переселилось з кімнати на балкон
Комментариев нет:
Отправить комментарий