Формування і автоматизація вимови звука [р'] (ФФНМ_2 клас)

 Тема. Формування і автоматизація вимови звука [р'] 

1. Повторення попереднього матеріалу. Вивчити скоромовку.

Кричав Архип,

Архип охрип.

Не треба Архипу

Кричати до хрипу.

2. Формування і закріплення вимови звука [р']                                                                               

     

1.      Артикуляція м’якого звука [р']: положення органів артикуляційного апарату подібне до положення при вимовлянні твердого звука [р], тільки передня частина спинки язика підноситься вище до піднебіння, кінчик язика опускається до верхніх різців. Артикуляцію звука [р'] логопед показує на схемі артикуляції і на собі, пропонує кожній дитині вимовити цей звук.

3. Вчимося уміти виділяти на слух звук [р'] (реакція дитини - плескати в долоні):

А) серед звуків: Л, Р, Р', С, Т, Р', Ш, Ж, Р', Л, Р, Л, Р';

Б) серед складів: РА, РУ, РІ, РО, ЛУ, РЕ, РЯ, ША, РА, МУ, РЯ, СО, ПА, РІ, ТА, КА, РИ, РЬО, РА, РІ, РЮ;

В) серед слів: РЯД, СКЛАД, РІКА, РУКА, ЛУНА, РІПА, РЕДИСКА, РЯДНО, РИБА, ПОЛОТНО.

4. Прочитати слова (відображено, індивідуально, хором). Поставити до них запитання: що? який? що робити? Визначити місце звука в слові

РІЧКА

РІДКИЙ

ПИРІГ

АКВАРІУМ

РІЖОК

РІДНИЙ

ДОРІЖКА

КОРІВКА

РІВЧАК

РІЗНИЙ

ЧАРІВНИК

ПИРІЙ

РІВНИНА

РІВНИЙ

ПОРІГ

ГОРІХ

РІШЕННЯ

РІШУЧИЙ

 

 

РІВНЯННЯ

РІВНЯТИ

 

 


5. Прочитати слова (відображено, самостійно, хором). Уточнити значення виділених слів.

ГРІМ

ТРЮК

ДРІБ

ПОВІТРЯ

КРІТ

МРІЯ

ТРЮМО

ДРІТ

ПРІРВА

КРЮК

ТРІСК

ТРЮКАЧ

ДРІБОЧОК

БРІД

КРЮЧОК

ТРІСКА

ТРЯСКА

ДРІМОТА

ХРІН

КРЮШОН

ТРІЙКА

 

 

 

 

Поділити ці слова на склади: на кожний склад – оплеск. Ударний склад відбити з більшою силою, визначаючи на який склад падає наголос.. 

36. Назви зображені картинки на малюнку

Назвати по пам’яті малюнки по порядку. Утворити множину. Визначити місце звука [р'] у цих словах. Скласти речення із цими словами.

7.Утворити і записати в зошит слова із складів і букв. Прочитати без помилок: В, Р, І; НЯ, РІД; ЖОК, РІ; ДОК, РЯ; ЧИК, РЯБ; ЖАН, РЯ, КА; ДОК, ПО, РЯ; ЗА, РІ, ТИ; ШЕН, НЯ, РІ.

8.      Змінити слово – назви дій: РЯТУВАТИ, РЯВКАТИ, РЮМСАТИ

Зразок:

Я РЯТУЮ

МИ РЯТУЄМО

ТИ РЯТУЄШ

ВИ РЯТУЄТЕ

ВІН

РЯТУЄ

РЯТУЄ

РЯТУЄ

ВОНИ РЯТУЮТЬ

ВОНА

 

ВОНО

 

9.      А) Повторити чистомовку (відображено, самостійно, хором):

РЯ-РЯ-РЯ – ТЯГНІТЬ ПІСКАРЯ

РЮ-РЮ-РЮ – Я КОМПОТ ВАРЮ

РІ-РІ-РІ – НА ГІЛЦІ СНІГУРІ

Б) Повторити приказки.

Не радій чужому горю

Ложкою моря не вихлюпаєш.

10.  Вивчити вірш

Срібні дерева

Срібні дерева – срібне гілля,

Сріблом пухнастим вкрита земля.

Срібні у синьому небі хмарки,

В срібних заметах срібні стежки.

Срібний-пресрібний ліс приберіг

Білочці срібний-пресрібний горіх.


Комментариев нет:

Отправить комментарий

РІВНІ РОЗУМІННЯ МОВЛЕННЯ

  Рівні розуміння мовлення: Нульовий рівень: Дитина не розуміє або не рeагує на мовлення в принципі. У такої дитини часто немає сформованої ...