Тема. Формування і автоматизація вимови звука [р']
1. Повторення попереднього матеріалу. Вивчити скоромовку.
Кричав Архип,
Архип охрип.
Не треба Архипу
Кричати до хрипу.
2. Формування і закріплення вимови звука [р']
1. Артикуляція м’якого звука [р']: положення органів артикуляційного апарату подібне до положення при вимовлянні твердого звука [р], тільки передня частина спинки язика підноситься вище до піднебіння, кінчик язика опускається до верхніх різців. Артикуляцію звука [р'] логопед показує на схемі артикуляції і на собі, пропонує кожній дитині вимовити цей звук.
3. Вчимося уміти виділяти на слух звук [р'] (реакція дитини - плескати в долоні):
А) серед звуків: Л, Р, Р', С, Т, Р', Ш, Ж, Р', Л, Р, Л, Р';
Б) серед складів: РА, РУ, РІ, РО, ЛУ, РЕ, РЯ, ША, РА, МУ, РЯ, СО, ПА, РІ, ТА, КА, РИ, РЬО, РА, РІ, РЮ;
В) серед слів: РЯД, СКЛАД, РІКА, РУКА, ЛУНА, РІПА, РЕДИСКА, РЯДНО, РИБА, ПОЛОТНО.
4. Прочитати слова (відображено, індивідуально, хором). Поставити до них запитання: що? який? що робити? Визначити місце звука в слові
РІЧКА | РІДКИЙ | ПИРІГ | АКВАРІУМ |
РІЖОК | РІДНИЙ | ДОРІЖКА | КОРІВКА |
РІВЧАК | РІЗНИЙ | ЧАРІВНИК | ПИРІЙ |
РІВНИНА | РІВНИЙ | ПОРІГ | ГОРІХ |
РІШЕННЯ | РІШУЧИЙ |
|
|
РІВНЯННЯ | РІВНЯТИ |
|
|
5. Прочитати слова (відображено, самостійно, хором). Уточнити значення виділених слів.
ГРІМ | ТРЮК | ДРІБ | ПОВІТРЯ | КРІТ |
МРІЯ | ТРЮМО | ДРІТ | ПРІРВА | КРЮК |
ТРІСК | ТРЮКАЧ | ДРІБОЧОК | БРІД | КРЮЧОК |
ТРІСКА | ТРЯСКА | ДРІМОТА | ХРІН | КРЮШОН |
ТРІЙКА |
|
|
|
|
Поділити ці слова на склади: на кожний склад – оплеск. Ударний склад відбити з більшою силою, визначаючи на який склад падає наголос..
36. Назви зображені картинки на малюнку
Назвати по пам’яті малюнки по порядку. Утворити множину. Визначити місце звука [р'] у цих словах. Скласти речення із цими словами.
7.Утворити і записати в зошит слова із складів і букв. Прочитати без помилок: В, Р, І; НЯ, РІД; ЖОК, РІ; ДОК, РЯ; ЧИК, РЯБ; ЖАН, РЯ, КА; ДОК, ПО, РЯ; ЗА, РІ, ТИ; ШЕН, НЯ, РІ.
8. Змінити слово – назви дій: РЯТУВАТИ, РЯВКАТИ, РЮМСАТИ
Зразок:
Я РЯТУЮ | МИ РЯТУЄМО | |
ТИ РЯТУЄШ | ВИ РЯТУЄТЕ | |
ВІН | РЯТУЄ РЯТУЄ РЯТУЄ | ВОНИ РЯТУЮТЬ |
ВОНА |
| |
ВОНО |
|
9. А) Повторити чистомовку (відображено, самостійно, хором):
РЯ-РЯ-РЯ – ТЯГНІТЬ ПІСКАРЯ |
РЮ-РЮ-РЮ – Я КОМПОТ ВАРЮ |
РІ-РІ-РІ – НА ГІЛЦІ СНІГУРІ |
Б) Повторити приказки.
Не радій чужому горю
Ложкою моря не вихлюпаєш.
10. Вивчити вірш
Срібні дерева
Срібні дерева – срібне гілля,
Сріблом пухнастим вкрита земля.
Срібні у синьому небі хмарки,
В срібних заметах срібні стежки.
Срібний-пресрібний ліс приберіг
Білочці срібний-пресрібний горіх.
Комментариев нет:
Отправить комментарий