Тема. Автоматизація вимови звука [р] у закритих складах, сполученнях приголосних: КР, ГР, ХР, ВР,ФР.
1. Читання та аналіз складів:
ТРА | ДРА | ПРА | КРА | ГРА | ХРА | ВРА | ФРА | БРА |
ТРО | ДРО | ПРО | КРО | ГРО | ХРО | ВРО | ФРО | БРО |
ТРУ | ДРУ | ПРУ | КРУ | ГРУ | ХРУ | ВРУ | ФРУ | БРУ |
ТРИ | ДРИ | ПРИ | КРИ | ГРИ | ХРИ | ВРИ | ФРИ | БРИ |
ТРЕ | ДРЕ | ПРЕ | КРЕ | ГРЕ | ХРЕ | ВРЕ | ФРЕ | БРЕ |
2. Назвати слова з цими словосполученнями (відображено, самостійно, хором): ГРУША, ГРОЗА, АҐРУС, ФАРБИ, ГРАФИН, ГРАДУСНИК, ФРУКТИ.
3. Повторити речення, вставивши прийменники:
Гриби ростуть… лісі.
Фрукти ростуть… саду.
Аґрус росте… кущах.
Грузовик їде… дровами.
Мати пішла…продуктами.
4. Дібрати слова, протилежні за значенням:
ХВОРИЙ – ЗДОРОВИЙ |
СУХИЙ – МОКРИЙ |
НІЖНИЙ – ГРУБИЙ |
НАЛІВО – НАПРАВО |
ЩИРИЙ – ХИТРИЙ |
ПРЯМО – КРИВО |
НАХАБНИЙ - СКРОМНИЙ |
5. Утворити дієслова І особи однини.
ПРОСТИТИ – ПРОЩУ |
КРУТИТИ – |
ГРИМІТИ – |
КРИЧАТИ – |
КРИШИТИ – |
ХРОПІТИ - |
ВРУЧАТИ – |
ЗРУБАТИ - |
6. Переставляючи букви, перетворити відкриті склад в закриті і прочитати їх: РА-АР, РУ-УР, РО-ОР, РИ-ИР.
7. Назвати відображено, самостійно. Уточнити значення слів.
Визначити кількість складів в цих словах (ЯКІР, ПОМІДОР, АБАЖУР, КОМАР, ШКОЛЯР, КАТЕР, ВІТЕР)
8. Назви професії, чітко вимовляючи звук Р:
9. Повторити жартівливу чистомовку за дорослим:
АР-АР-АР- НА РУЦІ КОМАР |
ОР-ОР-ОР – ЗАВОДЖУ МОТОР |
УР-УР-УР – СІВ СНІГУР |
ИР-ИР-ИР – ВСІ ЗА МИР |
Комментариев нет:
Отправить комментарий