КОЛИ РАНО ДО ЛОГОПЕДА...
Батьки з нетерпінням чекає на момент, коли їхня дитина заговорить. Коли час іде, а перше слово все ніяк не з'являється, здебільшого батьки звертаються до логопеда для вирішення проблеми затримки мовного розвитку.
Однак, буває так, що дитина займалася з логопедом кілька РОКІВ, але так і не навчилася говорити ЧОМУУУ…..?!
Бо мова йде не про постановку декількох звуків, а про цілий букетсимптомів та синдромів. На жаль, в даний час з'являється все більше і більше дітей зі складними комплексними порушеннями розвитку, такі як РАС і схожі стани, для взаємодії з якими спеціалісту необхідно мати додаткові знання та навички, як працювати з такою категорією дітей. А для цього спеціалісту потрібно в себе вкладати багато ресурсу, часу та сил. Ось чому таких справжніх фахівців мало!
Такі дітки найчастіше демонструють:
Польову поведінку.
Не досліджують навколишній світ цілеспрямовано, а йдуть за випадковими стимулами та відчуттями.
Не відгукуються на ім'я.
Не встановлюють тривалий зоровий контакт.
Погано, або взагалі не розуміють звернене
мовлення.
Ігнорують виконувати інструкції.
Не наслідують дорослих і однолітків.
Знаходяться в постійному сенсорному пошуку
та присвячують «самостимуляціям» багато
часу.
У цьому випадку, перш ніж приступити до запуску мовлення, необхідно напрацювати базові домовленнєві навички
Налагодити співпрацю.
Дитина має навчитися хотіти взаємодіяти і хоча
б трохи реагувати на людей.
відгукуватися на ім'я.
використовувати вказівний жест.
застосовувати інші базові жести (допоможи, привіт, дай і т.д.)
Розвинути спільну увагу.
Дитина повинна навчитися фокусуватися на одному предметі хоча б протягом декількох секунд і «ділитися» увагою з дорослим.
Якщо з’являться ці навичкито  з часом дитину потрібно навчити просити мотиваційні для нього предмети, інакше, якщо не буде прохання то, це буде у вигляді крику, кусань, щипань та інших форм небажаної поведінки, яка буде привертати увагу людей.
Наукою доведено і практика показує, що найбільш ефективно і швидко опанувати набір доречних комунікативних навичок дитина зможе за допомогою АВА-терапії. І тоді спільна робота з логопедом буде більш продуктивною та результативною.
Хочеться відзначити, що дедалі більше логопедів, зіштовхуючись зі складними порушеннями в дітей, починають опановувати прийомами прикладного аналізу поведінки й використовують їх у практиці в тому числі і Я
Комментариев нет:
Отправить комментарий