КОЛИ РАНО ДО ЛОГОПЕДА...


КОЛИ РАНО ДО ЛОГОПЕДА...

 Батьки з нетерпінням чекає на момент, коли їхня дитина заговорить. Коли час іде, а перше слово все ніяк не з'являється, здебільшого батьки звертаються до логопеда для вирішення проблеми затримки мовного розвитку.


Однак, буває так, що дитина займалася з логопедом кілька РОКІВ, але так і не навчилася говорити ЧОМУУУ…..?!
Бо мова йде не про постановку декількох звуків, а про цілий букет💐симптомів та синдромів. На жаль😔, в даний час з'являється все більше і більше дітей зі складними комплексними порушеннями розвитку, такі як РАС і схожі стани, для взаємодії з якими спеціалісту необхідно мати додаткові знання та навички, як працювати з такою категорією дітей. А для цього спеціалісту потрібно в себе вкладати багато ресурсу, часу та сил. Ось чому таких справжніх фахівців мало!
Такі дітки найчастіше демонструють:
❗️Польову поведінку.
❌Не досліджують навколишній світ цілеспрямовано, а йдуть за випадковими стимулами та відчуттями.
❌Не відгукуються на ім'я.
❌Не встановлюють тривалий зоровий контакт.
❌Погано, або взагалі не розуміють звернене
мовлення.
❌Ігнорують виконувати інструкції.
❌Не наслідують дорослих і однолітків.
❌Знаходяться в постійному сенсорному пошуку
та присвячують «самостимуляціям» багато
часу.
У цьому випадку, перш ніж приступити до запуску мовлення, необхідно напрацювати базові домовленнєві навички ⬇️
1️⃣Налагодити співпрацю.
🔹Дитина має навчитися хотіти взаємодіяти і хоча
б трохи реагувати на людей.
🔹відгукуватися на ім'я.
🔹використовувати вказівний жест.
🔹застосовувати інші базові жести (допоможи, привіт, дай і т.д.)
2️⃣Розвинути спільну увагу.
Дитина повинна навчитися фокусуватися на одному предметі хоча б протягом декількох секунд і «ділитися» увагою з дорослим.
3️⃣ Якщо з’являться ці навички👆🏼то  з часом дитину потрібно навчити просити мотиваційні для нього предмети, інакше, якщо не буде прохання то, це буде у вигляді крику, кусань, щипань та інших форм небажаної поведінки, яка буде привертати увагу людей‼️.
Наукою доведено і практика показує, що найбільш ефективно і швидко опанувати набір доречних комунікативних навичок дитина зможе за допомогою АВА-терапії. І тоді спільна робота з логопедом буде більш продуктивною та результативною.
👆🏼Хочеться відзначити, що дедалі більше логопедів, зіштовхуючись зі складними порушеннями в дітей, починають опановувати прийомами прикладного аналізу поведінки й використовують їх у практиці в тому числі і Я🙂

Комментариев нет:

Отправить комментарий

РІВНІ РОЗУМІННЯ МОВЛЕННЯ

  Рівні розуміння мовлення: Нульовий рівень: Дитина не розуміє або не рeагує на мовлення в принципі. У такої дитини часто немає сформованої ...