ЧИ ВІДСТАЄ ДИТИНА В МОВЛЕННЄВОМУ РОЗВИТКУ
Це питанням у серці кожної другої мами, яка підозрює в своєї дитини затримку мовленнєвого розвитку. Наче щось говорить, але чи багато це чи мало? Чи нормально для її віку? Чи можна назвати дитину неговорячою, якщо вона щось говорить? Не зрозуміло
Давайте спробуємо розібратися. Для початку визначимо, як може поводитися дитина, яка не розмовляє, малоговорить, незрозуміло говорить і т.д.), і які симптоми ви можете побачити?
Старше 1.5 років:
Просто мовчить, або (мичить, укає т.д.)
Лепече, використовує в мові звуконаслідування Говорить своєю мовою (слщшнве роллишл….)
Немає розуміння зверненого мовлення, виконання простих інструкцій.
Немає в активному словнику слів «мама та тато» з конкретним зверненням до батьків.
Часто бере неїстівні предмети в рот (постійно у роті іграшки, каміння тощо) не може розлучитися з соскою.
Старше 2 років:
Замість слів використовує склади.
У 2 роки немає фрази із двох слів.
У 2.5 роки у мовленні немає повних слів із
2-3-х складів. Ні простої фрази, речення.
У 3 роки немає розповіді з 3-4 простих речень.
Говорить чітко, може повторювати речення і навіть вірші, але не відповідає на запитання та не ставить їх.
Найчастіше, не розуміє звернене мовлення (ваші інструкції). І це називається «штампове мовлення». Може бути дуже рухлива і непосидюча, або обходити повз дитячий майданчик (гірки, драбинки, гойдалки - все повз). Не переносить дотики деяких фактур (трава, земля, пісок, бруд, крапля води або каші на майці і т.д.)
У вас завжди є вибір і він лише ваш. У нормі, маленька дитина перебуває у постійному розвитку. І щодня у неї з'являються нові «навички». Це можуть бути якісь дрібниці, але для розуміння процесу це важливо. Якщо ви бачите, що протягом місяця у дитини немає жодної динаміки у нових умінь та навичок – це привід допомогти дитині. Адже відсутність динаміки насамперед говорить про те, що немає нових нейронних зв'язків. Вони чомусь не будуються.
Комментариев нет:
Отправить комментарий