ЧИ ВІДСТАЄ ДИТИНА В МОВЛЕННЄВОМУ РОЗВИТКУ

 ЧИ ВІДСТАЄ ДИТИНА В МОВЛЕННЄВОМУ РОЗВИТКУ

📌Це питанням у серці кожної другої мами, яка підозрює в своєї дитини затримку мовленнєвого розвитку. Наче щось говорить, але чи багато це чи мало? Чи нормально для її віку? Чи можна назвати дитину неговорячою, якщо вона щось говорить? Не зрозуміло🤷🏼‍♀️


Давайте спробуємо розібратися. Для початку визначимо, як може поводитися дитина, яка не розмовляє, малоговорить, незрозуміло говорить і т.д.), і які симптоми ви можете побачити?
Старше 1.5 років:
🔶Просто мовчить, або (мичить, укає т.д.)
🔶Лепече, використовує в мові звуконаслідування 🔶Говорить своєю мовою (слщшнве роллишл….)
🔶Немає розуміння зверненого мовлення, виконання простих інструкцій.
🔶Немає в активному словнику слів «мама та тато» з конкретним зверненням до батьків.
🔶Часто бере неїстівні предмети в рот (постійно у роті іграшки, каміння тощо) не може розлучитися з соскою.
Старше 2 років:
🔶Замість слів використовує склади.
🔶У 2 роки немає фрази із двох слів.
🔶У 2.5 роки у мовленні немає повних слів із
2-3-х складів. Ні простої фрази, речення.
🔶У 3 роки немає розповіді з 3-4 простих речень.
🔶Говорить чітко, може повторювати речення і навіть вірші, але не відповідає на запитання та не ставить їх.
🔶Найчастіше, не розуміє звернене мовлення (ваші інструкції). І це називається «штампове мовлення». Може бути дуже рухлива і непосидюча, або обходити повз дитячий майданчик (гірки, драбинки, гойдалки - все повз). Не переносить дотики деяких фактур (трава, земля, пісок, бруд, крапля води або каші на майці і т.д.)
У вас завжди є вибір і він лише ваш. У нормі, маленька дитина перебуває у постійному розвитку. І щодня у неї з'являються нові «навички». Це можуть бути якісь дрібниці, але для розуміння процесу це важливо. Якщо ви бачите, що протягом місяця у дитини немає жодної динаміки у нових умінь та навичок – це привід допомогти дитині. Адже відсутність динаміки насамперед говорить про те, що немає нових нейронних зв'язків. Вони чомусь не будуються.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

РІВНІ РОЗУМІННЯ МОВЛЕННЯ

  Рівні розуміння мовлення: Нульовий рівень: Дитина не розуміє або не рeагує на мовлення в принципі. У такої дитини часто немає сформованої ...