ПОГОВОРИМО ПРО МАСАЖ (поради батькам)

 ПОГОВОРИМО ПРО МАСАЖ (поради батькам)

Масаж – один із методів впливу на мовленнєвий апарат дитини, що сприяє розвитку мовлення та зменшує час, відведений на корекцію звуковимови. Рання стимуляція моторного розвитку сприяє попередженню мовленнєвих порушень у дітей з раннім органічним ураженням ЦНС. Доведено, що мовленнєві ділянки формуються під впливом імпульсів, що йдуть від пальців рук, а їх тренування на два з половиною місяця прискорює дозрівання мовленнєвих ділянок кори головного мозку.
❗ Роботу з тренування пальців можна починати з перших тижнів життя дитини. Наприклад, ефективним є погладжування від кінчиків пальців до зап'ястя круговими спіралевидними розтиральними рухами. Також корисно щодня брати кожний палець дитини окремо в свої пальці, згинати та розгинати його протягом 2-3 хвилин, легко торкатись долоні і погладжувати із зовнішньої сторони стиснуту в кулак кисть у напрямку від кінчиків пальців до зап'ястя, а також погладжувати кінчики пальців зубною щіткою.
Масажні рухи створюють сприятливі умови для м’язової діяльності, прискорюючи передачу нервового імпульсу.
ℹ В залежності від темпу проведення, масаж може бути швидким, середнім та повільним. В першому випадку збільшується збудливість нервової системи, а при повільному масажі вона, навпаки, знижується. Якщо масаж виконується в середньому темпі, це створює заспокійливий ефект.
У дітей з особливостями психофізичного розвитку відмічають патологічний стан кистей рук, недостатність або відсутність зорово-моторної координації, хапання та маніпулятивної діяльності. У більшості випадків кисті рук стиснуті в кулаки, великий палець приведений до долоні. Ослаблена функція розгинання і розведення пальців рук, а також їх протиставлення великому пальцю. У багатьох дітей, навіть в шкільному віці, порушено тонкі диференційовані рухи пальцями, що заважає формуванню навичок самообслуговування, образотворчої діяльності, письма.
❗ В корекційно-розвивальній роботі необхідно враховувати функціональні етапи становлення моторики кисті та пальців рук: розвиток опорної функції на розкриті кисті, довільний захват предметів кистю, пальцевий захват, протиставлення пальців, маніпуляції та предметні дії, що поступово ускладнюються, диференційовані рухи пальців рук.
Слід пам’ятати, що формування рухів кисті тісно пов’язано з дозріванням рухового аналізатора, розвитком зорового сприйняття різних видів чутливості, гнозису, праксису, просторового орієнтування, координації рухів.
✅ Масаж рук сприяє покращенню кровообігу всього організму, зокрема головного мозку.
Таким чином, масаж сприятливо впливає на всі функції організму, сприяє їх розвитку, спонукає до своєчасного виникнення рухових і мовленнєвих навичок та їх вдосконалення.
Масажні прийоми, в залежності від їх характеру, сили та тривалості, впливають на стан кори головного мозку, причому дії масажу тим сильніші, чим молодше дитина.
В залежності від мети, масаж може бути тонізуючим та розслаблюючим. Тонізуючий масаж проводиться в більш швидкому темпі, при цьому застосовуються всі основні прийоми, але розтирання та розминання виконуються енергійніше, в основному, використовуються ударні прийоми. Розслаблюючий масаж відрізняється плавністю та рівномірним темпом рухів. В ході цього масажу застосовується велика кількість погладжувань, розслаблюючих вібрацій (наприклад, струшування), розтирання та розминання – більш повільні та глибші, ударні прийоми застосовуються рідше. Складність масажу залежить від ступеня рухливості м’язів.
Сеанси масажу бажано проводити по 3-4 рази на день протягом 5-7 хвилин.
❗❗ Однак існують і протипоказання до призначення масажу:
❌ гострі запальні процеси;
❌ різні захворювання шкірних покривів (інфекційні, грибкові та ін.);
❌• стоматити та інші інфекції ротової порожнини;
❌ вірус герпесу на губах;
❌ нудота, блювота;
❌ надмірна фізична або психічна втомлюваність

Комментариев нет:

Отправить комментарий

РІВНІ РОЗУМІННЯ МОВЛЕННЯ

  Рівні розуміння мовлення: Нульовий рівень: Дитина не розуміє або не рeагує на мовлення в принципі. У такої дитини часто немає сформованої ...